Podpora zahraničních studentů v NSW

Podpora zahraničních studentů v NSW

Vláda NSW podporující zahraničních studentů během COVID-19.

Krátkodobé nouzové ubytování

Vláda NSW bude financovat dočasné řešení krizových situací pro uvízlé zahraniční studenty v rámci balíčku 20 milionů dolarů, který chrání zranitelných a udržuje státní rekord jako přední světový cíl na studium.

Balíček obsahuje systém dočasného bydlení zaměřený na studenty, kteří to skutečně potřebují, a je dodáván prostřednictvím schválených poskytovatelů ubytování pro studenty nebo bydlení u rodin.

Řešení krizových situací bude omezeno na mezinárodních držitelů studentských víz, kteří splňují všechna tato kritéria:

byli vystěhováni nebo čelí bezprostřednímu vystěhování
mají důkaz o propuštění ze zaměstnání
mají úspory méně než 1 500 USD a žádné další možnosti podpory

Očekává se, že žádosti o ubytování se otevřou v následujících týdnech. Pokud chcete dostávat aktualizace tohoto podpůrného opatření, přihlaste se k odběru NSW mailing listu. Zahraniční studenti, kteří to potřebují, mohou také zavolat na horkou linku vlády NSW (13 77 88), aby zjistili více.

 

Právní podpora

Aby se zajistilo, že mezinárodní studenti mají přístup k přesnému právnímu poradenství během COVID-19, koupila vláda NSW 50 000 předplatných vícejazyčné aplikace My Legal Mate pro zahraniční studenty v NSW.

Aplikace se zaměřuje na čtyři právní oblasti, které studenti a poskytovatelé služeb označili za oblasti, které je nejvíce potřebují - zaměstnanost, bydlení, spory s poskytovateli vzdělávání a sexuální útoky. Informace se poskytují ve více jazycích a jsou poskytovány v přímém a srozumitelném formátu. Aplikace ke stažení aplikace se otevřou brzy.

Zahraniční studenti v NSW mají také přístup k bezplatnému právnímu poradenství prostřednictvím Mezinárodní studentské právní služby NSW v Redfern Legal Center. Vláda NSW přidělila této službě dodatečné finanční prostředky, aby pomohla uspokojit zvýšenou poptávku během pandemie COVID-19. Další podporu poskytuje ombudsman pro spravedlivou práci a město Sydney.

Vláda NSW ve spolupráci s Legal Aid NSW a LawAccess NSW spustila bezplatnou službu právní pomoci lidem, kteří čelí právním problémům podle zákonů COVID-19 o veřejném zdraví. Zahraniční studenti jsou oprávněni využívat tyto služby.

Pokud chcete dostávat aktualizace tohoto podpůrného opatření, přihlaste se k odběru NSW mailing listu. Další informace jsou k dispozici i zde.

 

Balíčky pro nouzovou pomoc

Vláda NSW se spojila s Foodbank is týmem rychlé pomoci s cílem dodat nouzové pomocné balíčky a potravinové krabice lidem v nouzi, kteří byli nasměrováni na samoizoláciu nebo kteří musí kvůli karanténě podstoupit karanténu. Více informací najdete zde.

 

Podpora duševního zdraví po dobu COVID-19

Zahraniční studenti mají přístup k podpoře duševního zdraví od vlády NSW prostřednictvím služeb duševního zdraví NSW. V dubnu vláda NSW oznámila balík 73 milionů dolarů na podporu služeb duševního zdraví během pandemie COVID-19.

Horká linka duševního zdraví je k dispozici každému v NSW a je v provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Studenti mohou zavolat na číslo 1 800 011 511 a mluvit s odborníkem na duševní zdraví.

 

Přístup k platební pomoci na účty pro energetické účty (EAPA)

Zahraniční studenti mohou být oprávněni k účasti v režimu státní podpory pro platby za energetické účty NSW (EAPA).

Systém EAPA je k dispozici lidem, kteří mají potíže s placením svých účtů za energii v domácnosti z důvodu krátkodobé finanční krize nebo mimořádné situace, například sníženého příjmu v důsledku COVID-19.

Poukázky EAPA se elektronicky posílají maloobchodnímu prodejci energie a používají se na připsání kreditu na příslušný domácí účet za elektřinu nebo plyn. Poukázky EAPA nemohou být použity na připsání energetického účtu.

Žádost o poukázky EAPA zahrnuje posouzení způsobilosti. Platí limity poukázek EAPA a jsou založeny na posouzení způsobilosti. Studenti se mohou přihlásit online na poukázky EAPA. Viac informací najdete zde.

 

Zřekli se nákladů spojených s COVID-19 

Náklady spojené s COVID-19 ve zdravotnických zařízeních NSW se odpustí, pokud zahraniční studenti nemají přiměřené pojistné krytí.

Společnost NSW Health poskytuje poradenství lidem, kteří nejsou oprávněni na Medicare.

Každý, kdo má příznaky dýchacích cest, jako je kašel, bolest v krku / škrábání nebo dušnost nebo nevysvětlitelná horečka, by se měl testovat na COVID-19. Další informace naleznete zde .

Vládní horká linka a centrum služeb NSW

Nová 24/7 mezinárodní služba na podporu studentů prostřednictvím horké linky vlády NSW COVID-19 (13 77 88) nabízí bezplatné poradenství a informace o dalších opatřeních včetně moratoria na vystěhování z pronájmu a lékařské, duševní zdraví, právní a nouzové zabezpečení. Horká linka je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Studenti mohou bezplatnou pomoc ve svojomom jazyce získat překladatelských a tlumočnických službách na čísle 13 14 50 a požádat je, aby se obrátili na službu NSW na čísle 13 77 88.

Study NSW vyvinula také centrum mezinárodních studentských sociálních služeb, které spojuje zahraniční studenty s podpůrnými službami, které mají k dispozici během pandemie COVID-19, ktorá je k dispozícii tu.

Study NSW okrem toho poskytuje virtuálne programy zapojenia zahraničných študentov do programu NSW počas pandémie COVID-19. Patria sem pravidelné webináre s Outcome.Life a podnikateľský program FFWD Hub so sídlom Haymarket. Navštivte stránku udalostí a podívejte se na nadcházející webináře a sledujte stránku Studia NSW na Facebooku, kde získate aktualizace.

Další informace o balíku podpory NSW najdete zde.

Zdroj: https://www.mzv.cz/sydney/en/culture_events/nsw_government_supporting_international.html

Kam dál?